poniedziałek, 12 grudnia 2011

Jaja na bento V - herbaciane marmurkowe

Przepis pochodzi tym razem z uroczej strony Cooking Cute - niestety, zdaje się, że po urodzeniu dziecka autorka dała sobie spokój z bentowaniem (a w każdym razie z pisaniem o nim). Szkoda. Na szczęście pozostawiła po sobie mnóstwo pysznych przepisów. Na przykład poniższy. Mam problem ze słówkiem marbled, po polsku będzie to coś w stylu poprzecinany żyłkami, więc zostaniemy przy marmurkowych. Kusiło mnie, żeby zatytułować post "Jaja Spidermana" (bo pajęczynka), ale nieszczęśliwie się kojarzy.

Herbaciane jaja marmurkowe

  • tyle jaj ugotowanych na twardo, żeby zmieściły się w garnku w jednej warstwie (u mnie 6)
  • 2 Ł czarnej herbaty
  • 2 laski cynamonu
  • 4 gwiazdki anyżu
  • 2 Ł sosu sojowego
  • 1 ł soli
  • 1 ł cukru 

  1. Ugotowane na twardo jaja nieco ostudzić (tak, by dało się je dotknąć).
  2. Potrzaskać skorupkę łyżką lub o stół (można porolować jajko jak wałek), ale nie obierać. Zwrócić uwagę, by membrana pod skorupką pozostała nienaruszona.
  3. Włożyć jajka do garnka, dodać składniki zalewy i wystarczająco dużo wody, by przykryć jaja. 
  4. Gotować na małym ogniu 0.5-2.5 godziny.
Można przechowywać w lodówce kilka dni - obieramy dopiero przed obiadem. Smak - bez szaleństw, jajeczny, zapach - korzenny (dziwnym nie jest), ale za to są śliczne. 


3 komentarze:

  1. genialny pomysł.. w sumie mozna sie tak bawic z kazdym barwnikiem. Napewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio się natknęłam na te jajca i nawet pomyślałam, by zrobić je Facetowi :D
    Świetny ten marmurek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fenomenalne, też widziałam na różnych bentoblogach - można tę pajęczynkę w różnych kolorach zrobić, nie tylko z herbaty, ale na razie jeszcze nie próbowałam. Fajnie wyszły.
    Cooking cute znam i też zaglądam, szkoda że już nie jest aktualizowane.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń